2011. június 24., péntek

Beszámoló - Universal Studio Hollywood

Ahogy odaérünk a nagykapuhoz, már hallhatjuk is a jól ismert zenét, ami minden Universal Studio által készített film előtt hallható.

 
A belépésre jogosító jegyet a városban több helyen is meg lehet venni, de mi inkább helyben vásároltuk meg, nem nagyon bízunk már ilyen turista irodákban. Több ablak is volt, jobbra is és balra is, mindenki a legközelebbikhez állt, a szélsőknél senki nem volt. De komolyan, legalább 15 perces sor volt az első ablakoknál... Két féle jegy van, egy sima, amivel be lehet menni, de ki kell állni a sort, és egy Vip, amivel soron kívül be lehet menni az attrakciókhoz. Fogalmunk se volt, hogy mi vár ránk bent. De komolyan, nem néztünk utána, én azt hittem, csak egy Studio túra az egész, de nem, úgyhogy ha forgalmas napon mentek én mindenképp ajánlanám a Vip jegyet, igaz hogy drágább, de nem lehet 1 nap alatt végig nézni, járni az egészet, ha sorba kell állni és még a hangulatot is rombolja szerintem ha például 1 dologhoz 30 percet kell várni és még előttetek van 12 másik megnézni való.

A parkról itt találtok infókat: http://www.universalstudioshollywood.com/

Belépve a kapun kicsit Disneyland érzésem támadt, csak ez azért már nagyobb gyerekeknek szólt. Még mindig nem értettük mi van itt, de a bejárattól jobbra egyből kezdődött egy előadás, Water World címmel, menjünk üljünk be. Az egész a mozira épült, kezdésnek vízzel locsolták a közönséget, mert úgy gondolták ez vicces... Szerintem nem volt az, mivel most érkeztünk nem akartam úgy végig menni a parkon, hogy csurom víz vagyok. Illetve a sminkemet sem szívesen törölgettem volna le... Végül valahogy sikerült megúsznom, a mellényemet feláldozván tartottam magam elé, mikor jött a vízsugár... (és nem titok, a park többi részében is főszerepben lesz a víz...)


Miután megunták a vízipisztollyal való lövöldözést, kezdődött a show. Eljátszották lényegében a filmet, én bevallom nem láttam, viszont itt tetszett amit előadtak. A legjobb rész az volt, amikor csak úgy berepült egy repülő, rá a vízre, de hát ez Hollywood, miért is lepődtem meg?! :)


Másodiknak Shreket néztünk 4D-ben. Hogy mitől is 4D? Először is a 3D-t talán mindannyian ismeritek, mikor is kapok egy szemüveget és szinte meg tudjátok fogni a szereplőket magatok előtt. A 4D pedig arról szól, hogy mozog alattatok a szék, például mikor Shrek és Szamár száguld egy lóval, illetve szembefröcskölnek, mikor Szamár tüsszent. Igen, nagyon gusztusos volt átélni, ahogy lehapcizott egy Szamár, de hát mindegy ez van. :)



Az egész film nekem nem tetszett, kezdődött ott, hogy egy kis terembe tereltek be nagyon sok embert, a Vip jegynek köszönhetően mi elől álltunk és nem kellett valahol középen nyomorogni. Utána ott egy 5-10 perces "előjáték" volt, ahol mutatják, ahogy Süti ki van kötve, illetve a 3 malac és Pinokkió is be van börtönözve, és végül megjelent a király szelleme.
Utána egy moziterembe engedik be a népet, természetesen az egész alatt nem lehetett fényképezni vagy filmezni. A kb. 15-20 perces mozi pedig arról szólt, hogy Fiona, Shrek és Szamár úton vannak valahova és a király szelleme elrabolja Fionát, egy csúnya, gonosz, élő fákkal és bokrokkal keresztezett úton mennek át, mögöttük Shrek és Szamár, és egy temetőbe érkezve "harcolnak". Számomra nem volt sem vicces, sem egy szép történet, és nem szívesen vittem volna be a pici gyerkőcömet sem, ha lenne.

Ezután egyből a Stúdió túrához mentünk, az 40 perc volt és körbe vittek nagyon sok forgatási helyen, illetve technikai dolgokból is mutattak párat.


Először láthattunk sok szimpla stúdiót kívülről, majd megmutattak egy nagy New York posztert, és sok sok New York utcát. Közben kivetítőn ment, hogy melyik filmekben voltak benne ezek a díszletek. Majd az egész kisbusz egy sötét helyre ment be, ahol King Kong 4D következett. Szemüveg fel, óriás dinoszauruszok, és King Kong elő. A történet szerint, King kong megmentette a buszunkat a sok éhes dinótól. Volt ott zuhanás, repülés, és közben tényleg úgy mozgattak minket, hogy valósnak hasson. És igen a dinó nyál sem maradhatott el, nagyra nyitotta a száját, és kaptuk a spriccelést. Ez végülis vicces volt, nekem tetszett, de sajnos mindössze csak 2 perc volt.

Láttuk a Lila akác közt, és nagyon sok autót, amiket használtak eddigi filmekben, mint például Kit-et, vagy a szellemírtók autóját, de még a kis Minit is, Mr. Bean kocsikáját. Messziről láttunk egy hatalmas kék vászont, falat, ami előtt rengeteg jelenetet leforgattak, a Beats Motelt, ahol egy kis jelenetnek is a tanúi lehettünk. Az egyik kedvenc filmem a Grincs kellékei mellett is elmentünk, áthajtottunk egy mexikói falun, ahol esőt és árvizet demonstráltak. Illetve azt is láthattuk, hogy borul fel egy kocsi a filmekben. Nem akarom senki illúzióit lerombolni, de az egészet karok mozgatják... :)




Behajtottunk egy metró alagútba, ahol földrengést demonstráltak, beszakadt az út felettünk, becsúszott egy kamion, jött szembe egy metró, ami kisiklott, elszakadt egy vízvezetékcső és ömlött be a víz. Ez is nagyon király volt, imádtam. :)

Láttuk azt a tavat, ahol a Cápát forgatták, a kedvünkért még egy benzines hordót is felgyújtottak.
Illetve egy lezuhant repülőt is megnézhettünk. Segítsetek, nem emlékszem, hogy melyik filmben volt ez, és nem is láttam, Tom Cruise van benne az biztos, és pont a háza mellé zuhan egy utasszállító. Ez nagyon jó volt, mivel sokat repülünk, érdekes volt látni így egy repülőt...



A stúdió túra után a Simpsonos "hullámvasút" következett. Azért írtam zárójelbe, mert nem igazi hullámvasút. 8 személyes kiskocsik vannak, amiket felemelnek és mozgatnak és közben egy óriás képernyő van előttetek és azon láthatjátok, hogy mi történik. Volt itt minden, kezdetnek egy 180 fokos leejtőn indult el a kocsi, de voltunk Maggie cumija is, én félig becsuktam a szemem, így sikerült leküzdeni a hányingert, annyira élethű volt az egész. Törékenyet nem ajánlanak a kocsiba vinni, illetve terhesek se üljenek fel. Igen, elég kemény volt... Youtubeon elég sok videót találtok róla, szerintem érdemes rákeresni.

Terminátor 2-re is beültünk, de annyira gagyi, hogy nem értettük, hogy lehet még ott, és nem építettek helyette egy újabb attrakciót. Lényegében azt próbálták meg eljátszani, hogy most átmossák az agyunkat és elhisszük, hogy jó az nekünk, ha gyilkos gépek vesznek körül minket. Közben Sarah, a fia és a Arnold próbálnak kimenteni minket. Elvesztegetett 20 perc volt az életünkből.

Utána még egy olyan előadásra ültünk be, ahol speciális effekteket kellett volna látnunk, ehelyett annyi történt, hogy nézők segítségével megmutatták milyen egy történetből fekete-fehér filmet csinálni. Illetve, hogy a szuperhősök nem is magas tornyok tetején állnak, hanem egy szélgép segítségével és jól helyezett üveglapra festett képekkel veszik fel az egészet.

És utoljára pedig filmekben szereplő állatokat néztünk meg. Nagyon jól összerakták az egészet,, ügyesek voltak a kisállatok, a majmok is haláliak voltak. :) Ezt semmiképp ne hagyjátok ki, ha elmentek a parkba.


Párom régen kosarazott, ezért ha olyan helyen járunk, ahol lehet kosarazni, biztos, hogy kapok valami érte járó nyereményt. :) Most is így lett, elég magasan volt ugyan a gyűrű, de Ő ügyes volt és egy kis zsiráfnak lettem az újdonsült anyukája. :)

Hát röviden ennyi lett volna a Studio, és Los Angeles. Következőkben egy általános posztot tervezek Amerikáról, illetve Las Vegas lesz a terítéken. :)

2 megjegyzés:

  1. Mindenki hatalmas élménynek tartja...ha arra járok, mindenképp elmegyek én is!:D Ami késik, nem múlik:)

    VálaszTörlés
  2. ahogy olvastam végig disneyland járt eszembe:D(Franciaországban voltam)"Behajtottunk egy metró alagútba, ahol földrengést demonstráltak, beszakadt az út felettünk, becsúszott egy kamion, jött szembe egy metró, ami kisiklott, elszakadt egy vízvezetékcső és ömlött be a víz." nagyon félős vagyok, de ezt a részt tuti ki nem hagynám. hihetetlen jó lehetett ilyeneket átélni, anélkül, hogy bármi bajod esne:D amúgy tökre irigyellek, ez nagyon jó élmény lehetett:)

    VálaszTörlés